GZ Carro..!

Precis som Romeo

Någon borde ha lite dåligt samvete nu..!

Got a nasty habbit go rock n`roll

Ikväll @  KB

Apa

Nu är jag skitsur. Har suttit här i 2 timmar och försökt installera det j'vla spelet som är fruktansvärt hemskt och jag vill bara döda det... Jag skiter i min dumma dator nu och lägger mig i min säng, kollar på min trogna vän Teven och äter chokladmousse. Hej då.

Confusion

Hittade ett gammalt spel som jag tänkte installera och stöter på detta:

What's Gucci my ni**a?

Idag köpte jag biljett till THE SOUNDS som ska vara på KB på lördag! Bra skit. Nu ska jag kolla på Gossip Girl och Alcatrazzzz.

From LA LA land

Ni**as in Paris

Lämnat LA och landet i väst. Flygresorna hem gick skitbra, sov större delen av tiden. Vi hade köpt några maximum-strength-nighttime-sleep-piller som vi tog innan vi boardade planet. Skönt att vara hemma och träffa familjen och stoppa huvudet i kattens tjockismage. Men jag uppskattar inte vädret här hemma... Grått och trist, deppigt! Hur ska jag nu fortsätta att bättra på min tan?

Resan var underbar på alla vis. Jag hade skitkul och fick uppleva så mycket. De tre veckorna känns som de bara försvann nu när jag tänker på det efteråt. Har det ens varit jul? Slutet av december och januari, fram till nu, har gått så fruktansvärt fort men när jag kollar tillbaka på fotona så inser jag att vi hann göra och se så mycket. Åker gärna dit fler gånger.

Up next:
Mindre än två veckor till jag fyller år (och jag har inte ens planerat någon fest..!). Sedan drar jag norrut för att åka skidor.

Pipsi

Kl 06.00. Vaknar upp jättetörstig och inser att vi bara har en halv flabb vatten att dricka. Panik! Vet att affären inte öppnar förrän kl 7. Går en runda ut från rummet och hittar, till min stora förtjusning, en läskautomat vid poolen. Puttar i en $ 1 och trycker på alla knappar. Ut kommer en pepsi. Jag har nog aldrig uppskattat en pepsi så mycket som jag gjorde då.

Utekväll i LA

Tog en drink på ett ställe på hollywood blvd. Gick till ett annat ställe och tar några fler drinkar, även det på hollywood blvd. Tog metron i tro på att vi ska hem. Träffade (vi-kan-säga-att-han-heter-charlie) och tog en cab till en inhemsk spansk club där folk dansar salsa och annat. Tog en cab till ett annat ställe som bjuder på live musik med fiol och county music. Gick hem.

Tik Tok

Vår räddning på Universal Studios...:

Om man hade haft en lite större väska...

Duff dricka:

Sagan om Ringen PEZ:

Svampbob morgonskor:

Tandtråd med olika smaker...:

Jag ramlar stjärniga gatan fram!

Idag tog vi med Los Angeles kollektivtrafik till Venice beach. Om jag någon gång ska dit igen ska jag ha en bil! Det tar femtielva timmar och man måste byta bussar och metro för att ta sig dit från vårt hotell. Väl framme på Venice njöt vi av strandpromenaden och doppade tårna i Stilla havet. Efter en timme kände vi att vi var klara där så vi åkte tillbaka till Hollywood. Käkade en brakmåltid på Hard Rock och tog några drinkar tills det blev jobbigt att resa sig... Gick tillbaka till hotellet, bytte om och sedan gick vi till en bar och satt på en uteservering på Hollywood blvd. Sedan hittade vi en nattklubb.

Cartoon Heros

Spenderade mycket av dagen på Universal Studios. Det känns som om jag är 12 år och är på Disney World i Orlando... Samma känsla som för 10 år sedan alltså!

Hälsningar från Tjockisland!

Tog lite sovmorgon, gick till mcd för att äta frukost och sedan tog vi metron till Universal Studios. Spenderade några timmar där, sedan fixade vi naglarna och nu ska vi bleka tänder!

This is LA

Äntligen framme i Los Angeles. Resan från flygplatsen till hotellet tog längre tid än flygresan mellan San Francisco och LA. Vi bor på var Hollywood blvd och vi var nyss ute och kollade på stjärnorna på gatan!

Susi

Nu är vi färdigpackade här i San Francisco och imorgon flyger vi vidare till LA! J har sprungit ner och ska handla lite sushi till kvällsmat och sedan ska vi avsluta denna stad med en drink i baren på hotellet.

Jag har provsmakat massa olika sorters Pringles som inte finns hemma i Sverige. Dagens smak var Ranch. Inte lika god som Pizza eller BBQ och framför allt inte godare än Smokin' Ribs, som jag hittade på Rohdos för något år sedan.

I bakgrunden kan man skymta J's nya skor. Det är omöjligt att gå in med henne i en skoaffär utan att hon är fast vid ett par som hon ska ha! En annan sak som hon lurade in mig på var The Cheescake Factory. Fruktansvärt goda bakverk(!):

Har hittat en nykommling till min Absolut-samling:

Green and Yellow

City

Vi kan ju inte direkt säga att vi är ensamma i stan.

Be Sure to Wear Flowers in Your Hair

Dagens lunch:

Till denna utsikt:

Viva Las Vegas

Eftersom vi är så duktiga och går hela dan så är vi jättetrötta på kvällarna. Nu ligger vi på vårt fina hotellrum och tar det lugnt och kollar på massa amerikanska serier på tv. De visar typ 10 avsnitt i rad av bl.a. family guy, american dad, 2 and a half men och how i met your mother.

Nu när jag har lite tid över så kan jag passa på att lägga upp lite bilder från Las Vegas!

San Francisco!

Idag lämnade vi fabulous las vegas och nu är vi på plats i vårt hotellrum i San Francisco.