Galafest i Göteborg

Ja, nästan. Trerätters, massa folk, uppträde med artister, priser som delades ut och sist var det dans. Låter kanske jättefancy och otroligt kul. Jo, jag hade trevligt men det kändes inte riktigt rätt forum för mig.

Tillställningen höll till på Scandinavium och det var en stor maffig scen och på golvet var det fullt med findukade bord. Maten såg fin ut men det var inget som passade mig i smaken. Det enda som jag rörde var efterrätten som var en cream brulé med bärkompott. Så jag nöjde mig med att snacka med mina bordsgrannar och dricka vin. Mycket folk var där också, runt 1 200 per, varav 70%  var där var kvinnor 50+. Underhållning i form av Idol-Clabbe, vars bäst-före-datum har gått ut sedan länge, men även Robert Wells och Magnus Bäcklund stod för lite av uppträdandet.

Efter tillställningen begav vi oss till hotellt och drack vin enda in på småtimmarna.



Idag vaknade jag upp på hotellet och tog det lugnt och njöt av hotellfrukosten. Sedan begav jag, i sällskap med E, till Nordstan där vi hittade lite smått och gott i shop-väg.

Göteborg uppfyllde mina förväntningar och jag kan helt klart tänka mig att åka igen snart. Fast nästa gång skippar jag Scandinavium och drar till Avenyn istället.

Imorgon börjar en ny arbetsvecka, bäst att börja röra sig mot sängen för att orka upp imorgon.

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0