The Sims 3 expansion med vampyrer, en flopp?

Skönt att vara ledig! Nu hinner jag med saker som jag inte gör annars. Som att städa min dator på musik, filmer, serier och foto. Det är mycket som är på "fel" plats så jag brukar inte hitta det jag söker när jag väl vill se eller lyssna på det. Jag tänkte installera de senaste The Sims 3 spelen ikväll. Alltid kul med nya expansionsspel.

Senare i höst kommer ännu ett nytt spel, The Sims 3 Kvällsnöjen. Det påminner om motsvarigheten i The Sims 1 (Hot Date) och i The Sims 2 (Nattliv). Alltså statsmiljö med skyskrapor, fester, barer, kändisar och det nya för detta spelet som skiljer sig från de andra är vampyrer. Kan det vara efter all hysterin med Twilight och True Blood..?

Jag tycker det är synd att de har med vampyrer. The Sims är ändå känt för att vara ett spel som bygger på verkligheten. Bygga upp ett hus, skaffa jobb, skaffa barn som i sin tur växer och det flyter på som det gör irl. Jag kan dra en parallell med The Sims 1. Jag minns att det fanns ett expansion med magi (The Sims Makin Magic), som släpptes i samma veva som när Harry Potter-filmerna började komma. Spelet blev enligt mig en flopp och det blev också det sista expansionsspelet innan The Sims 2. Hoppas på att det som släpps senare i höst inte kommer att bli för mycket inslag av vampyrer och att det inte floppar så som Makin Magic gjorde!

Här är en bild på mig från en maskeradfest för några år sedan! (För er som inte ser så är jag en Sim!)

Nu ikväll har jag även varit och kollat på ännu en lägenhet. Denna var mycket snyggare än den förra. Nu börjar det likna något!


Kommentarer
Postat av: jonna

Wtf!" När skaffa du blogg din smygis??

2010-07-27 @ 12:42:12
URL: http://shamelessshamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0