Jul(i)-städning

Idag slutade jag klockan ett, eller egentligen halv två för jag fick jobba över. När jag kom hem käkade jag tacos med familjen på uteplatsen i den underbara solen. Efter maten tänkte jag lägga mig och bättra på min solbränna lite så jag la mig mitt i solen och somnade. Skitskönt vare.

Igår påbörjade jag en storstädning på mitt rum. Öste ner allt från min bokhylla, skrivbord och allt från mina låder ner på golvet. Det såg förjäligt ut och det gör det fortfarande. Jag tog lite för mycket vatten över huvudet och trodde att det skulle ta en eftermiddag. Men chi fick jag. Trots att jag har slängt ganska mycket är det mycket skit kvar. Nu har jag äntligen fått upp sakerna på min bokhylla. Där står en salig blandning mellan gamla fotoalbum, The Sims-spel, Slitztidning och en "Viktighetspärm". De enda böcker man hittar i min bokhylla är: Sagan om ringen, Harry Potter, Bibeln och tre skolkataloger. Nej, man kan inte säga att jag är en bokmal direkt. Längst upp på bokhyllan står min fina samling av Absolut-flaskor.

 

Totalt har jag 17 st olika sorter; Snowflake, 100, Berri Açi, Disco, Kurant, Rock, Vanilla, vanlig röd(50%), Raspberri, Pears, Maskerad, Mango, Tropics, Peach, Gay, (och ej med på bilden:) Citron och vanlig blå.
Mitt nästa inköp av Absolut ska bli Rubi Red, som har smak av grapefrukt. Fast den flaska jag letar mest efter och kan betala ganska mycket för att få är Bling-Bling. Det är inte innehållet jag vill åt utan endast skalet som är guldfärgat, supersnygg är den! Om någon råkar ha en sådan för mycket där hemma - HÖR AV ER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0